top of page
חיפוש

כך הפקנו סרטוני פסח בעזרת בינה מלאכותית (AI)

עודכן: 16 באפר׳ 2023

כחברת הפקות מובילה בתחומה, אנחנו תמיד שואפים ללמוד, לחקור להתפתח ולפתח דרכים חדשות להפיק תוכן מעניין, שובה ואפקטיבי עבור הלקוחות שלנו. לכן, בחודשים האחרונים צירפנו לצוות סילואטה איש צוות חדש ויוצא דופן - הבינה המלאכותית, AI, שפותחת בפנינו דלתות ואפשרויות חדשות בתהליך ויכולות ההפקה. כדי לתת לכן ולכם טעימה קטנה מהאופקים החדשים שה-AI פותחת בפנינו, יצרנו את סרטוני הפסח שתראו כאן.


אז איך בעצם רתמנו את הבינה המלאכותית כדי לסייע לנו בהפקת סרטוני הפסח?


  • רעיונות: יצירתיות היא עדיין, וכנראה תשאר (בזמן הנראה לעין), נחתלם של יצורים חיים כמונו. לכן, ניצוץ המחשבה המקורית תמיד יהיה השלב הראשון והמהותי בכל תהליך יצירה. ובכל זאת, הבינה המלאכתית פותחת בפנינו דלתות שאי אפשר להתעלם מהן. כדי לחקור אותן באופן הומוריסטי ומהנה, שאלנו אל ידידנו Chat GPT (מודל חשובי שיודע לברוא טקסט שמרגיש ונשמע אנושי), "איך היית עוזר לבני ישראל ביציאה ממצריים?". הרעיון שלנו היה לבחון כיצד "מוח" דיגיטלי מבוסס דאטה מנתח את הסיפור (ואת האתגרים שבו), ולבסס על התשובות שלו את הסרטים שלנו.

  • קונספט: מכאן, הצוות שלנו לקח את התשובות המשעשות (ויש שיגידו, קצת מטופשות) של ה-AI, והפך אותן לקונספטים לסרטים. וכאן באמת מתרחש הקסם - תשובה פשוטה של שורה, רוקמת עור וגידים והופכת לקונספט מגובש לסרט. מזל שעוד יש אנשים בצוות ;)



  • עיצובים: בשלב הבא, הזנו את הרעיונות הוויזואלים שפירטנו בקונספט לתוך מערכת בינה מלאכותית נוספת, Midjourney, והופ - בתוך כמה רגעים הופיעו להם עיצובים אותם נוכל להנפיש. טוב, אז זמן לגילוי נאות - במציאות זה לוקח קצת יותר מכמה רגעים. כדי לגרום לבינה המלאכותית להפיק תוצר איכותי, נדרשים כישורים, ניסוי ותעיה, וכמובן - דימיון ויצירתיות. היצירתיות של המחשב, בדרך כלל, מוגבלת מהיצירתיות של המפעיל/ה.


  • אנימציה: עכשיו, כשהיו לנו את כל העיצובים שרצינו, האנימטורים המוכשרים שלנו השתמשו בידע, בנסיון ובכישורים שלהם כדי לפרק את התמונות, להנפיש אותו, ולהפיח בהן חיים!




צוות הקריאייטיב שלנו רתם ושילב בין דימיון ויצירתיות לבין כלים טכנולוגיים, ובראשם AI. הפעם זה היה רק ניסוי קליל וכיפי, אבל אנחנו בסילואטה יודעים ומאמינים שהעתיד נמצא בצומת שבין יצירתיות לטכנולוגיה. כבר היום, אנחנו מפיקים מספר פרוייקטים מרתקים ומעניינים בעזרת בינה מלאכותית, ורואים כיצד אנחנו מגיעים בזכותה לגבהים חדשים. הצטרפו אלינו ויחד נגלה מה טומן בחובו הדור הבא של עולם הכלים הטכנולוגיים בעולם היצירה - בדרך לעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב - להפוך רעיונות מורכבים למסרים פשוטים.

!בואו נדבר
bottom of page