top of page
חיפוש

סקירת פרוייקט: Croptuning - חקלאות בעידן הדיגיטלי

הסקירה שלנו מתמקדת הפעם בסרט שהפקנו לאפליקציית Croptune של קבוצת חיפה. מה שמעניין במקרה הזה וקורה לא מעט בפרויקטים אחרים, הוא הפער בן האילוצים והמגבלות שיש לפרויקט בתחילת הדרך אל מול התוצר הסופי שלו, או במילים אחרות, איך יוצרים לימונדה ללא לימונים.



הבריף:

המטרה של הסרט היתה לספר על טכנולוגיה חקלאית, AKA אפליקציה, המסייעת למגדלים לייעל את יישום הדשן - לצמיחה בריאה ותפוקה מקסימלית.


האילוצים:

לעשות סרט שונה מהסרט הקודם שהיה להם - סרט מצולם וסטנדרטי המראה חקלאים משתמשים באפליקציה.

תקציב וזמן שלא מאפשרים לצאת ליום צילום. סרט המשדר מוצר עכשווי הקיים בשוק.


בסרט מסוג זה, יש מקום משמעותי לחוויה מצולמת, על מנת לתת תוקף לעובדה הפשוטה שהאפליקציה אכן קיימת בשוק, אפשר להוריד אותה וכבר כעת להשתמש בה. ועל כן, שימוש בסרט שכולו מבוסס על אנימציה היה מייצר תחושה לא מספיק אמינה למוצר. מצד שני אין אפשרות תקציבית לצאת ליום צילום. וכך קורה שלפעמים מגבלה הפקתית מייצרת פתרון יצירתי.



הפתרון:

הקונספט שעלה הוא טכניקה מיוחדת הנקראת הכלאה. הרעיון הוא לשלב בין עולם תוכן אחד לעולם תוכן שני. בפועל זה אומר שהשתמשנו בשוטים של שדות וגידולים די סטנדרטיים ואיירנו עליהם דמויות של חקלאים באנימציה, והתוצאה יצאה קסומה.


תהליך העבודה:

לרוב סרטים מבוססי בנק תמונות יוצאים מאוד גנריים ומפוזרים, ובדר"כ נדרש אלמנט שמחבר בין השוטים האלו, זה יכול להיות צבעוניות דומה, או אלמנטים גרפיים קבועים. במקרה הזה, השימוש בדמויות מצוירות על גבי שוטים אקראיים מאפשר לשמור על הרצף הסיפורי.


בד"כ שוטים מתוך בנק תמונות הם מאוד ספציפיים: זווית צילום, עומק שדה, תנועת מצלמה, צבעוניות, נראות, קומפוזיציה, וחשיפה נכונה. כל התכונות האלו היו צריכות להתאים לאיור דו ממדי. ועל כן כל שוט צריך להיות עוד יותר ספציפי ממה שהוא. האתגר היה למצוא שוטים מתאימים מבחינת תוכן (לקוח) ונכונים מבחינה טכנית (אנימטור).



נוסף על כך, השימוש בטכניקת המשלבת סגנונות יצרה מוצר חדש ומקורי. הדבר איפשר ללקוח לקבל חוויה מצולמת מרשימה בלי לקבוע ולשלם על יום צילום, בלי כאבי הראש על לארגן חקלאים ולתאם מטעים. שילוב של עיצוב ואנימציה Handmade גורמים לשוטים הגנריים להיראות כאילו צולמו במיוחד עבור הסרט ועל כן יוצרים רגעי קסם עבור הצופים. שילוב כזה (שמצליח) מעלה את ה-production value של הסרט בכמה רמות.


כאשר מסתכלים על ה-added value עבור הצופה, נראה ששילוב כזה שובר את הרושם הראשוני שיש לנו כאשר אנחנו רואים בסרט המבוסס על בנק תמונות, נוצרת התחושה שהשקיעו בנו ונתנו לנו תמורה רגשית עבור זמן הצפייה.



סיכום:

ללא ספק הסרט היה הצלחה עבור הלקוח, זה לא פלא שהוא הזמין סרט נוסף המבוסס על אותו רעיון. ופה חשוב להבין, שכל לקוח, בסופו של דבר מחפש מוצר שיבדל אותו, בין אם זה ברמת המסרים, ברמת הקונספט או בכלל ברמת הביצוע.


מעוניינים לשמוע על עוד דרכים יצירתיות לספר סיפור? צרו איתנו קשר


!בואו נדבר
bottom of page