top of page
חיפוש

"מעז יצא מצוק" - Case Study



שם הלקוח: עיריית תל אביב- יפו

תחום: שיפוץ ושיקום


בריף


המישלמה ליפו, של עיריית תל-אביב יפו, החלה בשיקום ושיפוץ המצוק בחוף גבעת עלייה- מצוק שבראשו בית קברות מוסלמי ונוצרי. הבריף היה לייצר סרט באורך של דקה, שמטרתו להסביר לתושבי האזור על הסיבות לעבודות השיפוץ, על מהלך השיקום ובעיקר לחדד כי העבודות ייעשו מהחוף- כלומר, לא תהיה כניסה או פגיעה כלשהי בבתי העלמין.


את הסרט (בשפות העברית והערבית) תשלח דוברות העירייה לתושבים באמצעות אפיקים שונים. הוא יעלה באתר העיריה, בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלה וכמו כן ישלח לתושבים במיילים ובהודעות וואטס-אפ.





אתגר


מספר אתגרים עמדו לנגד עינינו ביצירת הסרט:


האתגר הראשוני היה לייצר סרט סביב נושא רגיש ומורכב- בתי העלמין המוסלמי והנוצרי, באופן שיעביר מצד אחד את חשיבות שיקום המצוק ומצד שני את הרגישות שבה ייעשו העבודות. המטרה היתה להצליח לדוורר את המסר הזה באופן שירגיע את תושבי יפו על מנת להמנע מאי הבנות או מאבקים ויאפשר את קיום העבודות.


האתגר השני מולו עמדנו היה כיצד לייצר סרט מספיק מושך, מעניין, ודינאמי – סביב נושא אחד ולא מאד אטרקטיבי- התפוררות ושיקום של מצוק.




פיצוח


התסריט הנבחר נכתב באופן ברור ורגיש. הוא סקר וכיסה את הסיבות להתפוררות המצוק, את הסכנה הכרוכה בכך ואת העבודות שהחלו כבר להיעשות במקום ושיש עוד לבצע. הנושא של אי הכניסה לבתי העלמין קיבל דגש חשוב והובהר בתסריט באופן חד משמעי.


על מנת לייצר סרט דינאמי ומושך, בחרנו שפה גרפית ייחודית. את הסרט פתחנו בצילום רחפן אמיתי ממבט על על המצוק ובתי העלמין. הפתיחה המצולמת התחלפה באופן חלק ומיוחד – לשפה גרפית. כדי ליצור עניין במהלך הסרט, בחרנו לפרק רבים מהפריימים לריבועים, כל ריבוע הציג את התהליך המדובר באותו הפריים בהגדלה ותוך התמקדות בו. בתוך חלק מהריבועים שילבנו צילומי סטילס מעניינים מן העבודות בשטח.


כל תהליך שהוסבר בסרט - החל מהתפוררות וקריסת המצוק ועד לשיקומו, עבר תהליך הנפשה וזכה לאפקטים ולסאונד תואם.


גם מוזיקה נעימה וקלילה הפכה את הסרט לזורם ונעים לצפייה.



תוצאה


התוצאה היא סרט אנימציה המשלב פרטים אינפורמטיביים רבים, לצד זרימה נעימה, קלילה ולא מעיקה. סרט אשר עונה באופן תמציתי על כל השאלות, מספק הסברים ותשובות לנושא בוער ועושה זאת באופן אסתטי ולא משעמם אשר מסתיים בנימה אופטימית ומשדר תחושה ברורה של עבודות שמתבצעות לטובת הכלל מתוך התחשבות בכל הצדדים.





!בואו נדבר
bottom of page