top of page
חיפוש

זרעים של חדשנות - Case Study



שם הלקוח: זרעים גדרה- סינג'נטה

תחום: פיתוח זרעי ירקות לחקלאות


בריף

חברת זרעים גדרה סינג'נטה פנתה אלינו בבקשה ליצור מספר סרטים שיווקיים/תדמיתיים בנושא זני הפלפלים האדומים שלהם - הקנון והבוטרוס, לקראת עונת המכירות השנתית. קהל היעד של הסרטים היה מצומצם - חקלאי הבקעה והערבה, ומטרתם הייתה להגדיל את מכירות זרעי הפלפלים של החברה.


אתגר

עד כה החומרים הפרסומיים/תדמיתיים של החברה (כמו גם של יתר החברות בתחום החקלאות בישראל) היו סטנדרטים ואינפורמטיבים. הם פנו בשפה עניינית ופשוטה לחקלאים ונתנו להם מידע ישיר ו"יבש" על הזנים, תכונותיהם ופוטנציאל המכירה שלהם. רוב הסרטים השיווקיים בתחום הראו חקלאי זורע או קוטף פלפלים, מעבד את האדמה או מדבר למצלמה ומספר על תהליך העבודה שלו.

כמו כן, כחלק מתהליך החשיבה היה חשוב להביא בחשבון את אופן שליחת הסרטים והיכן החקלאים יצפו בהם - במקרה הזה, בעיקר בהודעות וואטסאפ ובפייסבוק.

לפני יצירת הסרטים, שוחחנו עם מספר חקלאים במטרה להבין באופן בלתי אמצעי מה הם הדברים שחשובים להם כשהם מקבלים את ההחלטה בעניין רכישת סוג הזרעים. מעבר לאיכות הירקות, גילינו שהדבר המרכזי החשוב להם הוא התחושה כי יש להם "בית". שהם רוכשים את הזרעים ממקום שילווה אותם מקצועית ואישית לאורך כל התהליך ויהיה שם לכל שאלה או סיוע משלב הזריעה ועד לשלב הקטיף והמכירה.


פיצוח

בראש ובראשונה הבנו כי המסר המרכזי שחשוב שיעבור בסרטים הוא תחושת "הידיים הטובות" בהן נמצא החקלאי. החלטנו כי מסר זה יעבור כחוט השני בכל התוצרים, בדרכים שונות ויענה על הצורך הרגשי והמקצועי שהביעו החקלאים בתחושת "בית", המותאם להם ולצרכיהם האישיים ומלווה אותם לאורך כל השלבים.

בנוסף, המטרה בסרטים החדשים היתה לתקוף את נושא החקלאות השחוק מזויית שונה- יצירתית יותר, משעשעת ועכשווית. לייצר משהו שידבר בשפה אחרת ויהיה מיוחד ובולט בנוף ובתחום החקלאות בארץ. משהו שיבלוט ויגרום לחקלאים לעצור ולהסתכל. שיתפוס את עיניהם.

בסופו של תהליך חשיבה ופיצוח, החלטנו לייצר מספר סרטונים שונים, שכל אחד יענה על מטרה אחרת: סרט תדמית כללי, שני סרטים קצרים העוסקים כל אחד בזן שונה של הפלפל ושלושה סרטוני פרסומת קצרצרים לוואטסאפ.

כל ששת הסרטים נוצרו מנקודת מבט עכשווית, קלילה, משעשעת ומיוחדת. הטכניקה שנבחרה לייצור הסרטים היתה whiteboard animation.



סרט תדמית

סרט תדמית כללי שהמסר שלו לחקלאי הינו: "אתה בידיים טובות". הסרט עוסק בליווי הצמוד המקצועי, האישי והטכנולוגי של חברת זרעים גדרה את החקלאי לאורך התהליך כולו - משתילת הזרעים ועד הקטיף ושיווק הפלפלים. לאורך הסרט מלווה איש זרעים-גדרה פיזית את החקלאי בהליכה, במעבר בין תחנות שונות בדרך להצלחה.


סרטי זנים

שני סרטים הומוריסטיים ומשעשעים, בהשראת תחום אפליקציות ההיכרויות של ימינו. המסר העיקרי של הסרט לחלקאי הינו: "ההתאמה המושלמת עבורך" והוא עוסק באפילקציית הכרויות דמיונית בין חקלאי לזני ירקות, אפליקציה בה (בדומה לטינדר, אוקיי קיופיד וכו) מדפדף החקלאי ימינה ושמאלה בין זני פלפלים שונים ותכונותיהם, עד שמגיע לזן הקנון/הבוטארוס, מגלה את תכונותיהם המופלאות ובוחר בהם ל"זוגיות" חקלאית מופלאה וארוכת שנים.


סרטוני ווטסאפ קצרים

סדרה של 3 סרטונים קצרים באורך 10 שניות כל אחד, שהמסר העיקרי בהם הינו: "בדברים החשובים באמת - זרעים גדרה". הסרטונים הקצרים והומוריסטיים, מציגים שלושה חקלאים צעירים אשר מבצעים בקלות וללא התלבטויות צעדים ושינויים גדולים בחיים כגון חתונות וגירושים, מעברי דירה רבים וכו' ואילו בתחום זרעי הפלפלים, הם לא עושים שינויים מכיוון שמצאו את הדבר הנכון להם ביותר - זרעים גדרה.


תוצאה

משוב הלקוח:

"הפידבק שקיבלנו מהשטח הוא שהסרטים התקבלו בצורה מאוד חיובית! משב רוח מרענן לצורה ולאופן בה מוצגים הזנים והחברה שלנו. המסרים שניסינו להעביר בהחלט משתקפים בסרטים ובסך הכל תוצאה טובה של הפעילות השיווקית הנ"ל."





!בואו נדבר
bottom of page